Objavljeno: , Kategorija: Tek

Dnevi in ure pred Ljubljanskim maratonom

Piše: Uroš Kožar

Za vse izkušene tekače, ki se vsak vikend podijo po tekmovanjih verjamem, da bodo spodnji nasveti odveč. Vse to in še več je že osvojil, vendar tudi za izkušenega tekača upoštevanje navodil organizatorjev ne bo odveč. Le preberite si možne spremembe in se ne naslanjajte na izkušnje izpred nekaj let! Za tekača, ki pa tekaških tekmovanj na sporedu nima vsak vikend, bodo spodnji nasveti zelo koristni in lahko preprečijo prenekatero nevšečnost ter lahko zmanjšajo nervozo na nedeljsko jutro!

3 dni pred Ljubljanskim maratonom

  • Prevzemite štartno številko! Ker je tekma v nedeljo, to storite vsaj 2 dni prej. Prevzemite štartno številko s paketom dobrodošlice vsaj v petek, če ne že v četrtek.
  • Obiščite tekaški sejem! Vse večje tekaške prireditve spremlja tekaški sejem in tudi v Ljubljani je tako, pravzaprav je sejem v nekaj letih kar lepo zrastel! Da ne bodo noge v nedeljo težke, “šoping” opravite čim prej. Tudi opreme ni na pretek in velja, da kdor prej pride, prej melje.
  • Preberite navodila organizatorjev in preverite spremembe prometnega režima! Da tik pred zdajci ne bo panike, si preberite navodila in se jih držite. Navodila niso samoumevna in so namenjena temu, da jih upoštevamo in sebi prihranimo nevšečnosti.
  • Jejte in pijte! Predvsem tekači na 21 in 42km v zadnjih dneh  povečajte količino zaužitih ogljikovih hidratov in pijte dovolj tekočine. Prav tako si privoščite kakšno uro spanca več, tudi popoldanski dremež vam bo dobro del.

    Besedo ali dve več o prehrani in hidraciji pa si preberite na blogu našega kolega Tima Podlogarja, ki je pred kratkim svojo akademsko pot nadgradil z magisterijem na Univerzi v Birminghamu, s katerim si je pridobil naziv “Magister vadbenih in športnih znanosti”.

  • Preverite vremensko napoved! Preverite kakšne bodo stopinje v nedeljo. Po zgodnji napovedi bo vreme suho, tekači na 10km bodo startali v hladnem jutru, tekači na 21 in 42km pa lahko pričakujete temperature nad 10°C, kar pomeni, da bo vreme primerno za kratka oblačila!

1 dan pred Ljubljanskim maratonom

  • Naredite tekaški trening! Vendar ne v pravem pomenu besede! Vzemite si 30min za največ 2km lahkotnega teka, ravno toliko, da pomirite nestrpne noge.
  • Pripravite si opremo! V soboto zvečer si na posteljo zložite vse, kar boste v nedeljo potrebovali. VSE, od tekaških copat pa do spodnjega perila!
  • Izogibajte se stresu! Vzemite si prosto soboto, ki jo preživite v čim manj stresnih aktivnostih.
  • Udeležite se testeninke! Vedno znova prijeten dogodek v družbi ljudi z bolj ali manj podobnimi cilji, pa še kuhi večerje se izognete. Prijetno s koristnim!
  • Nastavite si budilko in ne pozabite na premik ure! Budilka naj zazvoni dovolj zgodaj, da zjutraj v miru opravite vse jutranje rituale.
  • Pred spanjem vizualizirajte vaš nastop! Kakšen tempo boste lovili, kje piti, kje jesti, kje se nasmehniti za fotografijo … Še enkrat pojdite skozi cel protokol, da vidite če ste kaj pozabili!

Na dan Ljubljanskega maratona

  • Oblecite tekmovalno opremo! Oblecite že zvečer pripravljeno opremo in si čezenj ogrnite ogrevalna oblačila, ki jih boste pred startom oddali bližnjim ali v garderobe.
  • Odpravite se na start dovolj zgodaj!Glejte, da boste na startu vsaj 1 uro pred strelom štartne pištole.
  • Pojdite na WC! Še večji kaos kot v garderobah je v vrsti pred montažnimi školjkami. Živčnost in povečano vnašanje tekočine naredita svoje, zato še zadnjo potrebo opravite dovolj zgodaj!
  • Ogrejte se! Ogrevati se začnite najkasneje 45min pred startom.
  • Bodite pravočasno v startnem prostoru! Upoštevajte navodila organizatorjev in se v startne bloke predvidenega časa postavite ob dogovorjeni uri. Gneča ima namreč povsem svoje zakonitosti, ki so od dogodka do dogodka nepredvidljive, zato je bolje biti zgoden kot pozen.
  • Preverite vezalke! Še zadnjič preverite vezalke in jih po potrebi zaščitite z dvojnim vozlom.
  • Preverite merilec srčnega utripa! Ne boste verjeli kolikokrat se zgodi, da tekač pozabi startati uro! Naj to ne boste vi, saj v tem primeru nimate prvovrstnega dokaza o vaši udeležbi na maratonu.
  • Veliki pok – sprostite se in uživajte v teku!

V KinVitalu smo za letošnjo jesen in zimo pripravili vsestranko vadbo za tekače, kjer bomo poskrbeli, da pozimi ne boste “zaspali”, ampak bomo tekaško formo vzdrževali tudi po Ljubljanskem maratonu in se spomladi pokazali še močnejši!