Objavljeno: , Kategorija:

KinVitalove vadbene in terapevtske modrosti

Spletne delavnica o vadbi, preventivi in odpravljanju bolečin

KAJ? Spletne delavnice o vadbi, preventivi, rehabilitaciji in odpravljanju bolečin
KDAJ? Od 4. maja do 14. maja
KJE? Na našem YouTube kanalu
ZA KOGA? Za vse, ki bi želeli izvedeti več informacij o naštetih temah oziroma se spopadate s težavami na tem področju
CENA: Brezplačno!
ČAS TRAJANJA: vsak dan od ponedeljka do četrtka od 19.30 do 20.00

Celoten program

V KinVitalu verjamemo, da je ključen korak za zdravo telo predvsem osnovno razumevanje njegovega delovanja. Na ta način bomo najlažje našli dolgoročno rešitev za odpravo bolečin, ki se nam morda pojavljajo, uspešno opravili rehabilitacijo ali pa našli primerne vaje s področja preventive, vaje za oblikovanje postave, itd.

Za vas smo zato pripravili 8 zanimivih vsebin, ki bodo predstavljene na način, da bodo razumljive prav vsakomur:

  1. Šola zdrave hrbtenice – ponedeljek, 4. 5. (19.30 – 20.00)
  2. Telesna drža – torek, 5. 5. (19.30 – 20.00)
  3. Preventiva in odpravljanje bolečin v kolenih – sreda, 6. 5. (19.30 – 20.00)
  4. Preventiva in odprava bolečin v vratu in ramenih – četrtek, 7. 5. (19.30 – 20.00)
  5. Kako okrepiti hrbtenico – ponedeljek, 11. 5. (19.30 – 20.00)
  6. Vadba za moč: osnova vadbe za zdravje in oblikovanje telesa – torek, 12. 5. (19.30 – 20.00)
  7. Kako se pravilno lotiti teka – sreda, 13. 5. (19.30 – 20.00)
  8. Kako okrevati po poškodbi/rekonstrukciji sprednje križne vezi – četrtek, 14. 5. (19.30 – 20.00)

Kako bo vse skupaj potekalo?

Predavanja bodo potekala v živo na našem YouTube kanalu. Veseli bomo tudi vaših vmesnih komentarjev in z veseljem vam bomo odgovorili na vaše vprašanje.

S prijavo na te spletne delavnice pa boste po elektronski pošti prejeli še različne nasvete in vadbene programe o tematikah, ki bodo predelane v živo.

Za vse pa imamo pripravljeno tudi darilo, in sicer e-knjižico vodnik do zdrave hrbtenice.

Komu so vsebine namenjene?

Vsebine so zasnovane tako, da bodo zanimive vam, vaši babici, vašemu osebnemu trenerju ali osebnemu zdravniku, saj gre za praktično uporabno znanje.

Čeprav gre za strokovne kineziološke vsebine, jih bomo predstavili skozi praktične in uporabne primere, tako da jih boste lahko takoj uporabili pri vadbi ali pa vsakdanjem življenju.

1. Šola zdrave hrbtenice

Kdaj? Ponedeljek, 4. 5. od 19.30 do 20.00

Predavata: Jure Gubanc in Luka Hren

Pogosto so ljudje ujeti v zmotno prepričanje, da jih bodo vaje rešile težav s hrbtenico. Pa pogosto ni tako. Vzemimo povsem praktičen primer – če boste cel dan z glavo udarjali v zid, ne boste šli še dodatno krepiti glave, ampak boste raje prenehali udarjati z glavo v zid.

Enako deluje naša hrbtenica, zato je pomembno, da poznamo možne rešitve za dolgotrajno sedenje. Ker iskreno rešitev, da vstanemo vsakih 20 minut pri produktivnem delu, ne bo vedno ravno najboljša.

Se pravi pogledali si bomo, kako na dnevni ravni čim bolj zmanjšati obremenitve na vašo hrbtenico in to podkrepili s praktičnimi primeri.

2. Telesna drža

Kdaj? Torek, 5. 5. od 19.30 do 20.00

Predavata: Luka Hren in Jure Gubanc

Glede telesne drže je verjetno najslabši nasvet, ki ga lahko komu podaš, to, da naj se drži bolj vzravnano. Tako bo iz zanj udobnega položaja, svoje telo prestavil v manj udobnega. Kar nam že hitro pove, da verjetno ne bo ravno dolgo »pilo vode«.

Pravilna telesna drža ni ravno merljiva zadeva, kjer nekoga postavimo pred ogledalo in potem ugotavljamo njegove napake. Bolj kot zgolj telesna drža v statični poziciji je pomembna naša zmožnost doseganja različnih položajev.

Skozi praktične primere si bomo tako pogledali predvsem odpravljanje težav, ki se nanašajo na gibljivost v prsnem delu in ramenskem obroču. To sta eni glavnih težav današnjega pretežno sedečega človeka.

3. Preventiva in odpravljanje bolečin v kolenih

Kdaj? Sreda, 6. 5. od 19.30 do 20.00

Predavata: Luka Hren in Jure Gubanc

Bolečine v kolenih so ena bolj pogostih težav zlasti aktivnih posameznikov. Če vemo, da velika večina težav sodi med preobremenitvene sindrome, potem lahko zagotovo rečemo, da jih večino pridemo predvsem z nespametnim početjem.

Govorili bomo o vsakdanjih nasvetih, kako zmanjšati obremenitev na kolenski sklep in kako ga z ustreznimi vajami pripraviti na obremenitve, ki vas čakajo med tekom, smučanjem, pohodništvom, tenisom …

Za bolečine v kolenih pri aktivni populaciji zagotovo lahko rečemo, da je ustrezno stopnjevana vadba moči ključna sestavina vaše prihodnosti brez bolečin.

4. Preventiva in odprava bolečin v vratu in ramenih

Kdaj? Četrtek, 7. 5. od 19.30 do 20.00

Predavata: Luka Hren in Jure Gubanc

Bolečine v vratu in ramenskem obroču se pogosto pojavljajo kot posledica slabe telesne drže in neustreznih gibalnih navad. Tukaj se lahko znova spomnimo na tistega, ki ves dan z glavo udarja v zid … ja, tudi tukaj je pogosto treba pogledati dnevne obremenitve in najti ustrezne rešitve.

V tem primeru izboljšati pozicijo ramenskega obroča in popraviti postavitev prsnega (zgornjega) dela hrbtenice. Pogosto je težava v tem, da se pri težavah z vratom lotimo vaj za vrat. Pa je to podobno, kot bi pri udarjanju z glavo želeli glavo narediti še bolj odporno na udarce, namesto da bi preprosto nehali udarjati v zid.

Pogledali si bomo vaje, s katerimi lahko izboljšate vašo telesno držo in gibanje, če je to že eden od razlogov za težave. Poleg tega pa poiskali še primerne prilagoditve za vaše delovno mesto, vezano na področje vratu in ramenskega obroča.

5. Kako okrepiti hrbtenico?

Kdaj? Ponedeljek, 11. 5. od 19.30 do 20.00

Predavata: Luka Hren in Jure Gubanc

Pri krepilnih vajah je najprej pomembno vedeti, kakšno vlogo imajo v telesu. Mišice trupa morajo tako kot vse ostale mišice delovati kot uigrani orkester in z pretirano usmerjeno vadbo v samo določeno področje, lahko ta orkester hitro razglasimo.

Glavna težava, ki jo pogosto zaznavamo, je predvsem ta, da večina vidi vaje za krepitev trupa in hrbtenice predvsem tiste »terapevtske vaje«, ki se izvajajo na blazini – na vseh 4, na hrbtu, bočna opora itd.

Vendar imajo tudi te vaje ustrezno progresijo, ki je bolj zanimiva in pogosto dolgoročno tudi precej bolj efektivna, saj ni usmerjena zgolj na del del orkestra – trup, ampak na celoto – naše celo telo.

6. Vadba za moč: osnova vadbe za zdravje in oblikovanje postave

Kdaj? Torek, 12. 5. od 19.30 do 20.00

Predavata: Luka Hren in Jure Gubanc

Vadba za moč je v nasprotju s splošnim prepričanjem ena najbolj varnih metod vadbe, saj lahko nadzorujemo hitrost, intenzivnost, napor … predvsem pa izboljšujemo gibalno kontrolo, da bomo imeli boljšo kontrolo nad telesom tudi potem med smučanjem, tekom itd.

Je pa zelo efektivna tudi z vidika oblikovanja postave, saj je prav pridobivanje mišične mase in izguba maščobne mase ključ za oblikovanje postave.

Mi namreč mišic ne moremo oblikovati, lahko zgolj povečamo njihov volumen in potem ta oblikuje našo postavo. Vse ostalo so bolj iluzije in marketinški triki.

Skupaj si bomo pogledali predvsem, kako začrtati program vadbe za zdravje oziroma kako se lotiti oblikovanja postave – katere vaje so bolj učinkovite, je boljše izvajati vaje na trenažerjih ali na neravnotežnih površinah itd.

7. Kako se pravilno lotiti teka?

Kdaj? Sreda, 13. 5. od 19.30 do 20.00

Predavata: Luka Hren in Uroš Kožar

Ko se začnemo pogovarjati o tem, kako se pravilno lotiti teka, beseda hitro nanese na tehniko teka, vaje za moč, primerno obutev in še kaj. Hitro pa tudi na poškodbe, ki na žalost pri teku niso tako redke.

Za večino poškodb pa smo krivi predvsem sami, ker se zadeve niso lotili dovolj premišljeno. Pri teku je potrebna predvsem dobra adaptacija na ponavljajoče gibanje, saj pri teku naredimo okoli 10.000 korakov na uro.

Poleg tega pa je smiselno nekaj poudarka namenit še tehniki teka. In ne, ni vsega kriv vaš pristanek na peto, saj je to le eden od elementov tehnike teka.

Pogledali si bomo nekaj nasvetov, kako pravilno stopnjevati svoj trening, katere dopolnilne metode so uporabne – vaje za moč, gibljivost, samomasaža … in podali še kakšen uporaben nasvet o opremi.

8. Kako okrevati po poškodbi/rekonstrukciji sprednje križne vezi

Kdaj? Četrtek, 14. 5. od 19.30 do 20.00

Predavata: Luka Hren in Jure Gubanc

Vsako zimo in pomlad se pri nas v KinVitalu poveča število obiskov zaradi poškodbe sprednje križne vezi. Tukaj gre predvsem na račun smučanja, ki je gotovo eden od pogostih krivcev za to poškodbo.

Tokrat pa si bomo skupaj skozi praktične prikaze testov in vaj pogledali, kako si lahko oblikujete svoj lastni program vaj za izboljšanje gibljivosti v kolenu, kako in katere mišične skupine je treba okrepiti in na kaj biti še posebej pozoren.

Pogosto se tudi zastavi vprašanje, je operacija/rekonstrukcija sploh potrebna? Pogledali si bomom kdaj je priporočljiva in kdaj ni potrebna ter katere kriterije morate zadostiti, da lahko rečete, da ste ustrezno okrevali in ste pripravljeni na večje obremenitve.

Je pa delavnica primerna tako za tiste, ki ste po poškodbi sprednje križne vezi, kot tudi za tiste, ki že okrevate po rekonstrukciji.

Prijava na brezplačne spletne delavnice

Prijavite se in prejmite e-knjižico vodnik do zdrave hrbtenice.

Poleg tega pa bo vsak prijavljeni sproti prejel še program vaj s posameznih tem, o katerih bomo govorili na spletnih delavnicah.

Če boste imeli še kakšno vprašanje, pa vam bomo z veseljem odgovorili oziroma se dogovorili za posvet.