Objavljeno: , Kategorija: Vadba

Pomanjkanje raznolikih vadb za starejše

Piše: Luka Hren

Je vadba za starejše področje, ki dandanes na področju vadb in rekreativnih programov potrebuje še največji vložek energije s strani strokovnjakov in ponudnikov z namenom približanja gibanja posameznikom v tretjem življenjskem obdobju?

rekreativna_vadba_za_starejše

rekreativna_vadba_za_starejše

V današnji poplavi različnih vadb, kjer nas vedno znova prepričujejo, da je prav ta prava, zagotovo manjka vadb vsaj na enem področju. Za populacijo od recimo temu 25 do 60 let je moč najti vsaj 100 različnih tipov vadb, kjer nekatere dobro služijo svojemu namenu, nekatere malce manj, vendar izbire je zagotovo veliko in vsak lahko najde, kar mu je pisano na kožo.

Če pogledamo programe za upokojence, je stvar ravno nasprotna. Običajno obstoja en stil vadbe za starejše, ki naj bi zaobjemala vse kar potrebujejo. Torej, čeprav vemo, da bi morale biti vadbe starejšim še toliko bolj prilagojene, večkrat temu ni tako. S tem ne mislim, da bi morale biti vse vadbe lažje, ampak bi jih prav tako morali deliti na različna področja, da bi spodbujale v gibanje tako tiste, ki so bolj vitalni, kot tudi tiste, ki imajo več zdravstvenih težav. Pri takšnih je lahko prisotnega več strahu, zato je pomembno, da so programi prilagojeni, tako kot pri mlajši populaciji, kjer najdemo jogo in dvigovanje uteži, pilates in tek … nekaj za vsakogar.

Kakšna naj bo torej vadba za starejše?

Pomembno je, da najdemo  pravo ravnovesje med tem kar nas veseli in kar potrebujemo. Na eni strani mora biti dovolj recimo temu vzdržljivostne vadbe, kjer nam lahko odlično služi nordijska hoja ali pa tudi navadna hoja, na drugi strani pa bolj usmerjene vadbe, predvsem s področja moči.

vadba_moči_za_starejše

vadba_moči_za_starejše

Na področju vadbe moči za starejše je verjetno največ pomanjkanja, saj se večina zaradi strahu tega izogiba, čeprav gre za enega od najbolj varnih načinov vadbe. Ne smemo pa zanemarjati tudi ravnotežja in gibljivosti. Z vzdržljivostno vadbo bomo skrbeli predvsem za srčno–žilni sistem, z vadbo moči pa lahko zmanjšamo upadanje moči, ki je običajno prisotno po 50. letu. Vadba za starejše, ki je usmerjena v krepitev in ohranjanje moči, dobro služi tudi pri preprečevanju morebitne osteopenije (zmanjšuje tudi tveganje za osteoporozo) in je pogosto ključna pri odpravljanju bolečin v sklepih in hrbtu.

Kaj naj bo torej ključno sporočilo vsem, ki se že nahajate v tretjem življenjskem obdobju? Najdite vadbo, ki vas bo veselila in boste v njej lahko vztrajali. Zavedajte pa se tudi, da imajo različne aktivnosti različne učinke na telo, tako da lahko rečemo, da ni vsaka telesna aktivnost tudi vadba za zdravje. Poleg aktivnosti, ki vas veselijo, najdite tudi tiste, ki vam bodo koristile pri odpravljanju zdravstvenih težav.

Če iščete primerno vadbo zase ali morda za svoje starše, nas kontaktirajte in dogovorili se bomo za brezplačen posvet.

Izkoristite brezplačen posvet