Objavljeno: , Kategorija: Tek

Tehnika teka

Piše: Uroš Kožar

Zakaj so Afričani tako dobri oz. boljši maratonski tekači od belcev? Večina ljudi bi na to odgovorila da zato, ker že od malih nog tečejo povsod, so navajeni težkega življenja, podnebje jim omogoča treninge skozi celo leto, živijo in trenirajo na visoki nadmorski višini… vse to je res. So pa tudi raziskave, ki pravijo, da so Afriški tekači boljši zaradi boljše tehnike teka. Povprečen maratonec v 1 milji (1,6km) naredi približno 1000 korakov, kar na maratonski preizkušnji (42km) nanese vsega skupaj 26 200 korakov. Tako se vsako odstopanje od dobre tehnike teka na vsako pretečeno miljo pomnoži tisočkrat.

Vertikalno gibanje – poskakovanje

Zaželjeno je čim manjše gibanje v vertikalni smeri. Najmanjše poskakovanje, ki je bilo kadarkoli izmerjeno, pripada tekaču po imenu Belayneh Densamo in sicer manj kot 2,5cm. Densamo je leta 1988 postavil rekord v maratonski preizkušnji (2:06:50) v Rotterdamu, ki ga tekmeci niso uspeli premagati celih 10 let.

Pri vertikalnem poskakovanju za 10 cm to pri vsakem pristanku pomeni obremenitev z dvokratno telesno težo, in če to pomnožite še z 26 200 koraki na maratonu… po drugi strani pa to pomeni veliko višinsko razliko, ki jo premagujemo za prazen nič. Na enem maratonu pri poskakovanju za 10 cm naredimo še za 2600m nadmorske višine.

Dolžina koraka

Dolžina koraka je v veliki meri odvisna od kota v kolku med obema nogama. In sicer, povečanje kota v kolku za 1° pomeni podaljšanje koraka za 2%. S tem ko povečamo kot in dolžino koraka, zmanjšamo obremenitev na telo, saj zmanjšamo število korakov. Če hočemo povečati kot in s tem dolžino koraka, pa moramo delati predvsem na gibljivosti kolkov.

Zaviranje – pristanek na peto

Za maksimalno učinkovitost želimo velik negativen kot med golenico in horizontalo, to pomeni, da nogo postavljamo čim bolj podse. Tek preko pete ima številne negativne posledice: udarec v peto se preko kolena in kolka prenese vse do hrbtenice ter je vzrok številnim poškodbam, zraven tega pa nas zavira z vsakim korakom posebej. Najboljša rešitev za odpravljanje te težave je, da povečamo dolžino koraka s tem, da izboljšamo gibljivost v kolku.

pristanek-stopala-pri-teku

pristanek-stopala-pri-teku

Rotacija telesa

Zakrčenost ramenskega obroča povzroča, da križamo roke pred sabo, in to ima za posledico rotacijo telesa, ki pa jo moramo kompenzirati z napačnim gibanjem nog. Sproščeno delo rok ob telesu omogoča pravilno delo nog, brez nepotrebnih in škodljivih rotacij. Rotacija zgornjega dela telesa je namreč vzrok številnim poškodbam spodnjih okončin.

Če bi radi izboljšali svojo tehniko teka, lahko to naredite na naši analizi tehnike teka. Lahko pa se pridružite naši tekaški vadbi ali teku za začetnike, kjer se redno posvečamo vajam za izboljšanje le te.

Se želite pridružiti našim tekaškim programom, a ne veste kje začeti?

Izkoristite brezplačni posvet